Projekte im GWK

Sedimenttransport

  • Dynamic Coastal Protection: Resilience of dynamic Revetments under Sea Level Rise
    University of Bath; University of Plymouth; National Oceanography Centre, Liverpool; Delft University; LEGOS-IRD; TU Delft; Ghent University; Deltares; University of New South Wales; University of Queensland; University of Delaware;
    Leitung: Dr. Christopher Blenkinsopp
    Jahr: 2017
    Förderung: HYDRALAB+ - Transnational Access
    Laufzeit: 17.07.2017 - 29.09.2017
    © Forschungszentrum Küste
  • Impact of Changes in the Foreshore on Coastal Defence Performance
    University of Nottingham; University of Catania; UNESCO-IHE; University of Newcastle; University of Ghent; Flandres Hydraulic Research; University of Rome La Sapenzia; University of Genova;
    Leitung: Dr. Riccardo Briganti
    Jahr: 2016
    Förderung: HYDRALAB+ - Transnational Access
    Laufzeit: 29.08.2016 - 18.11.2016
    © Forschungszentrum Küste
  • STENCIL - Strategien und Werkzeuge für umweltfreundliche Sandaufspülungen als 'low-regret'-Maßnahmen unter Auswirkungen des Klimawandels
    Leitung: Dr.-Ing. Stefan Schimmels
    Team: Dr. Franziska Staudt, M.Sc. Daniel Posanski
    Jahr: 2016
    Förderung: Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF, FKZ: 03F0761)
    Laufzeit: Oktober 2016 - September 2019
    © Forschungszentrum Küste
  • WISE Experiments
    Leitung: Dr. Michalis Vousdoukas
    Jahr: 2014
    Förderung: HYDRALAB IV
    © Forschungszentrum Küste
  • Long wave dynamics and statistics of the shoreline motion: influence of the asymmetry and nonlinearity of incoming waves
    Laboratory of Wave Engineering, Institute of Cybernetics, Tallinn University of Technology, Tallinn, Estonia
    Leitung: Dr. Ira Didenkulova
    Jahr: 2013
    Förderung: HYDRALAB IV - Transnational Access
  • Bed Shear Stress on Beach Sediment and Coastal Structures Under Wave Run-up
    University of New South Wales, University of Bath, University of Queensland, University of Delaware
    Leitung: Dr. Chris Blenkinsopp
    Jahr: 2013
    Förderung: Australian Research Council
    © Forschungszentrum Küste